A top US academic has dramatically revealed how government officials forced him to change a hugely influential scientific report on climate change to suit their own interests. Harvard professor Robert Stavins electrified the worldwide debate on climate change on Friday by sensationally publishing a letter online in which he spelled out the astonishing interference. He said the officials, representing ‘all the main countries and regions of the world’ insisted on the changes in a late-night meeting at a Berlin conference centre two weeks ago. Three quarters of the original version of the document ended up being deleted. Prof Stavins claimed the intervention amounted to a serious ‘conflict of interest’ between scientists and governments. Go To Site

Harvard professor Stavins, big shot with the IPCC tells UK paper The mail that the exec summary for policy makers of the IPCC report was written/edited by, not for the gov officials. -JunkScience.com Go To Site

And not only do the emails paint a picture of scientists manipulating data, government employees at the Department for the Environment, Food and Rural Affairs (Defra) are also implicated. One message appeared to show a member of Defra staff telling colleagues working on climate science to give the government a ‘strong message’. The emails paint a clear picture of scientists selectively using data, and colluding with politicians to misuse scientific information. Go To Site

Liberal, Government, Science, Narrative, Politics, Corruption

Emails leaked to the AP show the U.S. and other governments pushed scientists preparing a new UN climate report due out next week to omit or downplay evidence that the earth’s atmosphere has stopped warming for the past 15 years.

Democrat, Warming, Liberal, Fraud, Science, Demagoguery

We've got to ride the global warming issue. Even if the theory of global warming is wrong, we will be doing the right thing, in terms of economic policy and environmental policy.

A recent video from a President Obama-aligned group is under fire from fact-checkers for claiming hundreds of House members voted to call climate change a "hoax" -- namely, because they didn't. The video from Organizing for Action cleverly splices together quotes from Republican climate change skeptics while building up to the factoid about the vote, which was on an amendment to a broader bill in 2011. The video then includes the following text: "Number of House members who voted in 2011 that climate change was a 'hoax': 240." FactCheck.org and The Washington Post have both called out the claim as inaccurate, with the Post giving it four "Pinocchios".